zaterdag 19 februari 2011

een zaterdag met van alles wat

Hier heb je Sieneke met een nieuw jurkje aan. In de Haarlemmermeer was ze er niet bij. Ze was niet stout geweest of zo ,maar ik had geen tijd gehad om haar aan te kleden. In Zwolle mag ze weer op de stand zitten.
Hier zie je haar buiten aan het poseren voor een leuke foto, de vriendjes om haar heen zijn spulletjes uit mijn privecollectie. Wat klinkt dat he!. Of ik een heel museum heb. Alles wat ik aan oude popjes bezit komen van rommelmarkten. Ik heb er in het verleden wat afgeschuimd op zoek naar een Steifje. In totaal 1 echte voor een kwartje gevonden. Dat is dus dat kleine muisje op de de schoot van Sieneke.  Ik heb hem altijd goed moeten beschermen omdat kleine Dodde er helemaal gek op is. Ik zocht  altijd het meest naar oude knuffels die bijna uit elkaar vallen, zoals deze twee.
 Allebei afkomstig uit Bordeaux in Frankrijk en 20 jaar geleden gekocht op zo'n heerlijk frans brocantemarktje, je zou toch zo weer  naar zo'n marktje willen.
Het patroontje  grootste knipbuideltje heb ik inmiddels wat vergroot en een heerlijk antiekerig linnen stofje voor het buideltje gebruikt. Ik ga vandaag proberen er iets op te appliceren/stitchen. Maar het kleine beetje tijd wat er vandaag over is moeet besteed worden aan een dineetje thuis. De hele familie komt om alvast uitgebreid afscheid te nemen van Berthe, die precies op 27 februari vertrekt naar Suriname. Gezellig dat ze allemaal komen,
prettig weekend,
Bep

5 opmerkingen:

liesje zei

Hallo Bep
Wat wil dat lukken ben gisteren aan Sieneke begonnen.Ze is al geknipt en gevuld,nu nog in elkaar zetten.Ik hoop dat ze zo mooi gaat zijn als u Sieneke.
Nog een leuk dineetje.
Lieve groetjes Carine

quilting Jeannet zei

Bep, wat zit Sien er weer heerlijk bij met haar schattige kraagje, ze kan weer voor de kramen langs in Zwolle. En over je beursje; eigenlijk vind ik het stofje, zeker als het linnen is, zo al heel erg mooi, ik zou er niets meer op appliceren en het zo laten, maar dat is persoonlijk. Hee.....geniet ze vanavond.

groetjs, Jeannet

Anoniem zei

Wat een schattig tasje ben je aan het maken Bep.
Heel veel plezier vanavond met je gezin ... zo zat ik verleden jaar rond deze tijd. Leuk, dat de jonge generatie zo reislustig is he?

Madammeke Ongeduld zei

op de foto is ze mooi maar ik denk dat ik haar in zwolle nog mooier ga vinden

LLOR zei

Bonjour,
c'est si joli !