vrijdag 21 mei 2010

Lavendelster en stoomoven

Gisterenochtend na het fietsen en zwemmen mijn ontbijtje bij Gerda opgegeten en ik werd geprikkeld om verder te expitimenteren met de Marti Mitchel mallen, de blommen heb ik aardig onder de knie en heb gisteravond dit sterretje gemaakt, maar ik vind het wel een hele klus om er meer te maken. Het gaat mij iets te langzaam, terwijl ik er wel heel veel plezier heb om ze te maken. Nou heb ik er gelijk een zakje van gemaakt om te vullen met lavendel en een knoopje in het midden genaaid want ik moest hem een keer uithalen en daar werd hij niet mooier van. Vandaag maar eens opnieuw proberen. Ik maak toch liever weer mijn eigen gekke werkjes, ik kan mij niet zo goed aan de regeltjes houden, het vrije bevalt mij beter.


Afgelopen maandag mocht ik een quiltgroep uit de buurt van Wageningen ontvangen en heb veel respect gekregen voor deze aardige 84-jarige mevrouw die lid is van deze groep en in 30 jaar de ene quilt na de andere uit haar handen laat komen. Zelfs nu start ze nog aan een nieuwe.



Even iets anders; ik heb mijn stoomoven op marktplaats gezet. Hij staat nu al een tijdje in de kast en heb hem omgeruild voor een magnetron. Ik wil hem verkopen omdat ik niets om koken geef en dus ook niet experimenteel koken. Hij is 5 keer gebruikt en er zijn nieuwe ovenschalen bij. Neem maar een kijkje op Marktplaats.

Verder voor ons allemaal een heerlijk buiten- zit-, loop-, wandel- of lig pinksterweekend gewenst door mij, Bep

8 opmerkingen:

Anne zei

Ieder z'n ding Bep! Toch wel een mooi sterretje zo hoor!
Ik wens je ook een gezellig weekend en wat dat stomen betreft, sorry, maar dat doe ik liever in de sauna dan in de keuken....haha

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi sterretje Bep, maar inderdaad niet echt jou ding, leuk oventje, maar ook niets voor mij, ik vind koken leuk, maar mijn DH is een echte hollandse pot eter :-(( verder is hij wel lief hoor ;-))

Groetjes
Ines

quilting Jeannet zei

Dat is nou toch ook toevallig Bep! ik zit net zo,n zelfde sterretje te maken, wel een beetje groter, voor op de achterkant van mijn antieke quilt, 20 cm in het vierkant, ik heb er wel 40 ofzo gemaakt voor de AQ, maar bleef het een klus vinden....wel weer een goed idee van dat knoopje, hoe kom je er op.

groetjes, Jeannet

christina zei

Ziet er weer gezellig uit in je keuken,ik zit ook bij deze mevr op les dus had gisteren al gehoord dat ze bij je was geweest,prettig weekend,groeten Christina

Joyce zei

Ik vond je al zo braaf met de blommekes!!
:0))))))))
Gezellig plaatje zo vanuit de keuken.....en daar droom je van om op je 84ste nog zo lekker actief te zijn!! Geweldig!!

gerda zei

nou volgens mij ben je gelijk aan de slag gegaan!!!..en ik vind het schitterend geworden...en ook wel wat voor jou hoor!!!!
heel fijn pinkster weekend;0))

Guusje, zei

Wat een prachtig sterretje, leuk om te zo te gebruiken en wat geweldig dat je als je 84 bent nog zo bezig bent met de lapjes.

jose zei

Lieve Bep hier heerlijk rond gesnuffeld, moet toch eens bij jou komen kijken op jou stekkie. Ben wel met een groepje bij jou winkeltje langs geweest. Wat zo schattig en mooi was. Nu ben je al even verhuist.

En je sterretje geweldig voor lavendel, jij zit vol geweldige ideeën. En maakt de mooiste dingen. Altijd genieten!! Ik hoop snel nog eens bij jou te kijken. Maar ja zat ik maar niet zo ver weg. Wie weet weer eens een leuk trip-je die kant uit. zoals de vorige keer.

Fijne dagen geniet er van Liefs José