zondag 16 mei 2010

Een paar daagjes op stap naar Oost-Voorne

Ik was er nog nooit geweest en ben helemaal verrast door de mooie natuur daar, de verscheidenheid aan vogels en al die kleine dijkjes. 
Aan zee even uitwaaien was haast niet te doen, ik was net herstelt van een koude op mijn hoofd en het was gelijk weer mis.
Samen met Gerhard in zo'n natuur op stap betekent wandelen en fietsen en op alle vogels letten en die zijn daar dus in overvloed. Zelden zoveel gezang gehoord.

Een kort bezoekje aan Jeannet gebracht wat heel gezellig was en ik weet niet of ze haar tuinhuis weleens op haar blog heeft gezet maar dat is werkelijk een plaatje, daar zou ik zo intrekken!
Heb wel veel foto's gemaakt en deze van de eieren vind ik het leukste, vooral om dat onze kippen nu al met zijn allen 6 eieren per dag leggen, dus grote kans dat als je ooit eens bij mij komt je verse eitjes kunt kopen.



Nest met ei van de gans.

En van de fuut.

Dit kastje gescoord, stond bij het grofvuil in een villawijk van Voorne. Ik kan het goed gebruiken om koffie te zetten in de buitenlucht. Ik ga lid worden van wandel- en fietssteunpunt van de gemeente Brummen.

Vandaag allemaal genieten van het prezomerzonnetje dat zal schijnen, Bep

10 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Jeetje wat een bof met je kastje Bep! daar zou ik ook voor gevallen zijn. Het is waar wat je zegt van de vogelzang, altijd als ik ergens anders ben valt het me op dat er bij ons zoveel meer vogels, en vooral ook variatie aan vogels is, zelfs in mijn eigen tuin.En in de duinen van Voorne zingt natuurlijk de nachtegaal, echt ongelofelijk mooi!

Groetjes, Jeannet

gerda zei

wat een heerlijke dagen zul je gehad hebben!!..lekker uitgewaaid en nu aan het schuren en schilderen...want jou kennende krijgt dit kastje vast een leuk kleurtje..;0))
geniet lekker..fijne dag

Cosy and Cute zei

Hallo Bep,
Ik lees al heel lang mee maar reageer niet zo vaak. Maar nu moet ik toch even een berichtje achter laten. Ikzelf ben geboren in Rockanje en daar ook opgegroeid. We woonden in de polder tussen Rockanje en Oostvoorne dus ook daar ben ik veel geweest. We wonen nu in Brabant en hebben het heel erg naar ons zin maar bij het zien van de foto's gaat mijn hart toch wel weer sneller kloppen. Het is daar zo mooi!!!! Fijn dat je het daar ook zo naar je zin hebt gehad.
Groetjes,
Karin

GRANNY'S HOUSE zei

Zo te lezen heb jullie genoten en dan ook nog zo'n schitterend kastje scoren TOP!!!

Groetjes
Ines

Daniëlle zei

Teveel natuur is ook niet goed voor een mens hoor Bep hihi!! Pracht van een kastje, is helemaal geschikt voor de koffie! Dat je maar veel aanfietsers mag krijgen! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

PetraM zei

Wat ziet dat er mooi uit en wat heb je een geweldig mooi kastje gevonden helemaal mijn stijl.

Annelies zei

Heerlijk hoor, zo even uitwaaien !

Kom Achterom zei

Wat een superkastje zeg!!
Dat wordt vaak rondstruinen in de villawijk hihihhi
dat mensen zomaar van alles aan de weg zetten hé
Jij geluk!!!
Heerlijk die zee!!!
Ik wens je nog een hele fijne avond
Yolanda

Anoniem zei

Dag Bep,

Wat een mooi kastje heb je 'gescoord'. Zo'n commode hadden wij vroeger ook, het werd ook wel een broodkast of meidenkast genoemd. Bij ons lagen de lepels en vorken in de la in een bestekbak. Onderin had moe de broodtrommel en zoet beleg. Dat is alweer 50 jaar geleden.

Ik wens je heel veel plezier met de kast, en we komen vast nog een keer weer langs.

Hartelijke groeten van Jantje

Anoniem zei

Wat lijkt me dat leuk zeg, zo'n wandel- en fietssteunpunt. En dan met zo'n gezellig koffiekastje, dat wordt genieten van een rustpunt.