zondag 28 juni 2009

Speldenkussentjes

Na een korte pauze een klein berichtje. In mijn winkeltje in Doesburg verkoop ik altijd speldenkussentjes, daar ben ik deze dagen maar eens mee begonnen. Lekker snel resultaat. Nu een gratis patroontje voor jullie; het patroontje heb ik gekregen en is al heel oud...

Je maakt een logcabin in de maat die je zelf wilt (ik heb stroken van 4 cm. genomen, dus een lekker groot kussen), teken een hart van papier wat past op de logcabin, leg het patroon op de verkeerde kant van de logcabin met een stofje voor de achterkant en teken/stik het hart, uitknippen en omkeren/vullen. Veel plezier met maken!

Prettige dag, Bep

11 opmerkingen:

Francien zei

Die zijn leuk Bep....ben gek op speldenkussentjes en maak ze ook tussendoor..bedankt voor je patroontje...ga het zeker proberen...die ronde vind ik super ook...heb je daar misschien ook een patroontje van in je winkeltje??ga eens snuffelen weer...
groetjes Francien.

bep zei

Francien,die ronde zijn twee rondjes van 15 cm doorsnee ,voor boven en beneden,met een strookje van 4 cm. breed er tussen van allemaal kleine stukjes stof van 3 cm. aan elkaar gestikt,is ook heel makkelijk en het kipje is het patroon van Bobbin,groetjes Bep

Joyce zei

Leuk Bep!! Ga ik eens uitproberen. Ziet er weer superleuk uit zo allemaal bij elkaar.
We zijn net terug uit Eerbeek, hier in het westen is geen druppel gevallen maar daar was het wel heftig hè gister en eergister!!

Willie zei

Bep die zien er schattig uit .
Bedankt voor je patroontje.Hier ga ik zeker morgen mee aan de slag.
Had vandaag geen zin heb heerlijk in een mooi boek zitten lezen.

conny ten berge zei

Wat een gezellige verzameling, Bep. Het logcabinpatroontje ga ik binnenkort eens uitproberen, ben toch heel veel logcabins aan het maken, dus die ene kan er ook nog wel bij ;o))))

gerda zei

je bent weer heerlijk bezig geweest!!!! ziet er leuk uit !!
fijne dag

bep zei

Leuk dat jullie en misschien andere het log cabin speldenkussentje gaan maken.
Gerda je papier was een ramp,mijn hele strijkplank zit er onder,ik denk dat ik beter enkelzijdig plakvlieseline kan gebruiken,ik heb er nog nooit mee gewerkt maar eens moet de eerste keer zijn.IK schrijf dit met een oog,knap he!,mijn andere oog ziet dubbel en is dik,kan ook geen auto rijden,maar wel mijn handwerkje kan ik zien,lekker rustig thuis blijven,groetjes Bep

bep zei

O,Joyce,ik zat in mijn kelderkast zaterdagavond,het ging vreselijk tekeer in Eerbeek,Bep

Anja.M zei

Erg leuke speldenkussens!

Anoniem zei

Heel erg leuk Bep,al die speldenkussentjes!!Ik ga zeker het hart nog een keer maken!!
Oei....dik oog wat is er gebeurt???
Beterschap hoor!
groetjes Esther

gerda zei

je moet het OP een lappie strijken...niet op de strijkplank;0))
maar je kippie ziet er prachtig uit!!!