donderdag 4 juni 2009

Een rondje tuin in juni

In juni bloeien de rozen, maar wij hebben zandgrond dus veel soeps is het niet... Tegen beter weten in koop ik elk jaar weer een paar nieuwe, vrachten koemest er tegen aan, maar echt lukken doet het niet. Maar wel vele hortensia's, papavers, hosta's, varens, perenbomen en vaste geraniums.


de doperwten zijn bijna te eten


dit belooft een goede oogst frambozen te worden


hier het gele hooiland, zondag is er gebaald, nu nog even regenen en er staat weer nieuw hooi op


papavers vind ik zo heerlijk vrolijk


hier in de verkeerde tijd gesnoeide buxes, wordt wel weer groen, maar duurt even


sfeer plaatje vijver


bloeiende krulvlier en klimhortensia


de overbekende waterlelie in mijn vijver groeit zo hard dat ik elke week moet wieden in de vijver, anders zie je op den duur geen water meer


Eindelijk toch nog lapjeswerk! Hier een stapeltje gesneden 15 bij 55 voor de lapjespost. Echt lapjesquiltwerk zit er even niet in. Jullie zien wel hoeveel werk het is om de tuin bij te houden en nu blijft het nog steeds droog, dus bewateren is ook bijna een dagtaak op onze zandgrond.

Maar heerlijk met elkaar in de tuin zitten en genieten en je vergeet al je tuinarbeid!
Prettige dag, Bep

3 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijk zo'n tuin, gelukkig zit ik aan een park en kan ik vanaf mijn balkon genieten van alles en hoef er niets aan te doen ;-)

Groetjes
Ines

Annelein zei

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe lapjes.

Kan me voorstellen dat zo'n grote tuin veel drukte geeft. Maar... ook veel plezier.... Alleen al de ruimte, heerlijk...

Anoniem zei

HE BEP,

de tuin ziet er weer mooi uit!!!!
Heb zin om binnenkort langs te komen , om het in het echt te bekijken.


liefs je zus anneke.