woensdag 1 oktober 2008

Makkelijke quilt en blauw

Jullie weten allemaal dat ik een makkelijke quilster ben, geen blauw, niet ingewikkeld en snel. Vandaar deze quilt op de naaimachine gemaakt. Het begint met een layercake (40 verschillende lapjes van 25 bij25 cm.) Allemaal snijden op 12,5 bij 12,5 en deze ook dwars doorsnijden = 1,5 uur. Dan de driehoeken verdelen=ook 1,5 uur. Aan elkaar stikken zoals op de foto = 3 uur. Krijg je weer 40 blokken, deze ook aan elkaar =45 min.

Dan heb je een top van 165 bij 110 cm! Ik ga er nog een rand om heen stikken om het spannend te houden, doe ik nu maar eens blauw. Heerlijk werk bij dit snertweer! Fijne dag allemaal Bep

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De quilt hangt heerlijk over de zonnestoel,maar deze zon was er maar 2 minuten,de Layer Cake heet Portobello Market van Moda

Anoniem zei

quilten15Whauwww, Bep je wordt nog een echte quiltster.

Anoniem zei

Zelfs nu het voorgesneden is presteer ik het om het scheef te stikken,dat komt vast door die snelle Bernina,Hoe vind je de kleurtjes,alleen nog even jouw advies hoe ik deze moet doorquilten Hester,groetjes Bep