woensdag 15 oktober 2008

Grote schoonmaak van de vijver

Ik moet er elk jaar een paar dagen voor uittrekken en vind het wel een leuk werk, want ik houd van opruimen en al die rottige bladeren vind ik een lelijk gezicht. En het is beter voor de gezondheid van de vijver. Ik bedoel dus het winterklaar maken van de vijver. Eergisteren in het heerlijke zonnetje de hele oever kaal gemaakt. Dit waren al 10 kruiwagens vol en gistermiddag - weer in het heerlijke zonnetje - met het uitharken begonnen. Onze vijver is 14 meter breed, dus ik gooi een hooihark met een touw eraan naar het midden en trek de hark terug met zoveel mogelijk plantentroep eraan. Hij knapt er helemaal van op en lijkt 2 keer zo groot! Morgen weer verder met het zware werk. Maar even niet quilten of zo, dit is ook een voorbereiding voor het volgend tuinjaar. Fijne dag, Bep.

Geen opmerkingen: