vrijdag 5 november 2010

Het was guur en koud buiten, maar hartverwarmend warm binnen


Was was ik bezorgd om de autorit naar Vriezenveen in de vroege ochtend, maar ik kan meer dan ik dacht en het ging helemaal prima, niks geen angst om mijn nachtblindheid in de donkere wereld op de snelweg.
 Hier mijn ingerichtte tafel en de tafel van Wilma
En natuurlijk de show and tell. Wat heb ik daar van genoten,de mooiste juweeltjes kwamen voorbij en ik had echt vele foto's gemaakt,maar bijna alles mislukt,deze waren nog toonbaar:
En ik stond ook helemaal te zenuwen,ik wou mijn blommenquilt showen aan de 110 aanwezigen,gelukkig hoefde ik hem zelf niet vast te houden, wel de tekst vertellen, ik zie nu hoe die nog heel erg door gequilt moet worden, hij trekt aan alle kanten.
En hier de textieltjes uit India van Alie de Boer 
 
Zij gaf een interessante lezing over de Saries van de Indiaanse vrouw. Lijkt mij heerlijk dragen in de zomer en met 8 meter stof past het iedereen. ook vertelde ze over quilts van daar die helemaal versierd worden met kraaltjes en spiegeltjes die je zouden kunnen beschermen.
Ik zelf heb een borduursel uit Afrika, vanaf het moment dat er een dochter word geboren word er al gewerkt aan zo'n lapje en als ze trouwen krijgt de dochter het mee als bruidsschat. Het is alleen aan de bovenkant geborduurd. Afm. 30/24 cm en het lijkt wel een quiltje.
Meisjes van het Gilde Twente bedankt voor jullie gastvrijheid. 
En de leden van het Gilde : het was een gezellige dag met jullie.
Vandaag de winkel weer netjes inruimen en proberen mijn muis een jurkje aan te doen,
prettig weekend,
Bep


10 opmerkingen:

Berna zei

Je hebt mooie dingen gezien en een leuke dag gehad zo te lezen. Goed gedaan!

Anoniem zei

De winkeltjes van jou en Wilma passen prachtig bij elkaar zo te zien! En die bloemenquilt is toch wel een hele prestatie he? Prachtig hoor. En nu maar fijn eronder kruipen om hem door te quilten :)

Anoniem zei

Wat een leuke dag heb je gehad zeg. Goed gedaan! Je bloemenquilt is prachtig! En leuk dat Alie er ook was: ik heb haar de afgelopen weken een aantal keren in de winkel gesproken omdat ze een workshop bij ons in de werfkelder gaf. Succes met het inruimen van de winkel, en alvast een fijn weekend.

Liesbeth Wessels zei

Zo zie je maar; je angst overwinnen en wat krijg je terug? Een geweldige dag, groeten liesbeth

annemieke zei

Haalo Bep

Het was zekers een hele leuke dag en 2 patroontjes gekocht. En gelijk maar stofjes uit gezocht, blauwe/bruine/rode tinten,prachtig.
Fijn weekend.

Groet Annemieke.

ria vogelzang zei

Geweldig dat het zo goed ging in de auto! Een mens kan echt meer als ie z'n angst bedwingt.... ;))
En je bloemenquilt is een plaatje! Heel veel plezier met quilten!
Groetjes, Ria.

Simone zei

Wat ziet dat er gezellig uit! Fijn dat het allemaal goed is gegaan.
Zie ik daar nu een "zakjes-hart" op de achtergrond??? Of lijkt dat maar zo...?

Simone zei

Oh nee, het zijn 2 kransen naast elkaar! :D
enne... guur en koud? Hier was het gisteren 14 graden!

bep zei

Hoi Simone, het was binnen wel 30 graden dus het leek buiten koud en winderig,groetjes Bep

Guusje, zei

Fijn te lezen dat het allemaal goed is gegaan en volgens mij hebben jullie een heerlijke en gezellige dag gehad. Nu lekker nagenieten zeg ik altijd.