woensdag 15 april 2009

Driehoekjesquilt

De laaste week heerlijk gewerkt aan deze driehoekjesquilt. Ik heb hem afgekeken uit het boek van An Moonen: "De geschiedenis van de Nederlandse quilt". Je zult het niet geloven, maar het zijn 800 driehoekjes en hij is 190 bij 190 cm. Op aanvraag kan ik een pakket stofjes maken in deze sfeer.

Hij ligt hier op de tafel om geregen te worden en nu mag ik hem doorquilten, zo ontspannend om lekker in de tuin te werken met dit mooie weer en dan weer even naar binnen om aan de quilt te werken. Ik kan nl. niet te lang staan, mijn rug houd daar op dit moment niet van. Maar nu lekker zitten met de quilt op schoot. Groetjes, Bep

17 opmerkingen:

Anja.M zei

Prachtige quilt, deze staat ook nog op mijn lijst humm en nog meer!

supergoof zei

Wat een *P*L*A*A*T*J*E*!
:o)

Fijne dag vandaag, en sterkte met je rug!

Annelein zei

Het is prachtig geworden Bep.

Sterkte met je rug. Altijd vervelend...

GRANNY'S HOUSE zei

Wat ziet hij er mooi uit Bep, sterkte met je rug, de mijne protesteerd ook altijd, daarom lijm ik mijn quilts tegenwoordig.

Groetjes
Ines

willy zei

Ik vind 'm prachtig. Dit patroon zou voor een beginnend quiltster ook wel geschikt schijn. Ik zie dat je de klossen eronder hebt, is al iets prettiger voor je rug. Sterkte!

Hester zei

Hij ziet er mooier uit dan over de telefoon. Ben benieuwd hoe hij in het echt is.

Lotte van der Linden zei

Wat leuk om je eigen *wimmetjes* bij een ander al in voltooide staat te zien. Krijg er helemaal zin in om maar meteen aan te beginnen en de stapel ufo's te laten voor wat-ie is.... maar die wordt dan natuurlijk nooit kleiner! Slimme zet van die blokken onder je tafel,want je moet wel zuinig met je rug omgaan!
groetjes, Lotte

Annelies zei

Hij ziet er prachtig uit Bep !!

quilting Jeannet zei

Mooi Bep ! Hij staat bij mij ook op de lijst, het boek en de stofjes heb ik al, nog even wat andere dingen afmaken.......

groetjes, Jeannet

Joyce zei

Wat een PRACHTIGE quilt!! En hij staat zo geweldig op die tafel in de juiste omgeving!!
Helemaal top!!

Willie zei

Hallo Bep, ik zie dat je er weer iets moois van gemaakt hebt.En aan het verhaal dat ik lees heb je weer in je rug, pas toch op meiske.
Het kleed staat ook wel op mij tafel hij is echt mooi.
Gr Willie

bep zei

Bedankt voor jullie reacties,ik kijk wel uit en Jolien mijn dochter is fisiotherapeut en geeft goede adviezen,maar ik vaak te lang door.Willy ik ga zondag naar Groningen een paar dagen ben je thuis,wil je atelier weleens zien en een kopje koffie drinken in dat mooie hoge hotel in Delfzijl aan de waddenzee,of hebben jullie overlast gehad van de aardbeving vannacht.groetjes bep

ingrid zei

Erg mooi.
Je kopfoto is trouwens ook prachtig !
Fijn weekeinde , groetjes Ingrid.

Willie zei

Bep ik heb je een mail gestuurt.
Fijne dag nog.

Miranda zei

Helemaal S*U*P*E*R !Love it!

Jantine zei

Wat een schitterende quilt! Veel plezier met quilten ;-). Geniet er van.

Balsemien zei

Prachtige quilt Bep, ik hoop dat het snel weer beter gaat met je rug!