vrijdag 26 september 2014

de naam en een herfstig gedichtje

 Het is Lientje geworden !
Gefeliciteerd Carla Lekkerkerker en Trees Wiersema, jullie zijn de winnaars, willen jullie mij je adres mailen dan kan ik een pakketje sturen, veel plezier met het maken van Lientje.
En ondertussen zijn deze meisjes ready voor volgende week,oh wat is het weer een werk om alles weer voor te bereiden, maar het lukt aardig . Heb ook nog tijd gehad om gisteren mijn bee te ontvangen en daarna even heerlijk door Zutphen te kuieren met de hondjes.
Dit is de aanbieding van de volgende 1,5 week,
en nu een herfstgedichtje:

najaarsvensterke
tussen't naakte, rood geraamte
van een wilde wijngaardrank
hing een scheefgezakte venster
in de gevel,blauwig blank

op de grauw arduinen rijchel
hier en daar vergroeid van mos
lagen enk'le wingerdbladeren
dronken van dóktoberblos

onder 't venster, waar het muurke
door de tijd gebersten was,
stonden triestig te verdrogen,
uitgeblomde dahlia's

een verneuteld vrouwke schikte
't wit en rood geblokt gordijn
'twas... alsof haar rimpels zegden:
't zl 'ne kwaaie winter zijn...

Alice Nahon ( Antwerpen )  uit : Vondelingkens 1920

een mooie dag,
Bep

4 opmerkingen:

Unknown zei

Naahhh, ik krijg net via een mail van een bloglezeres te horen dat ik gewonnen heb,haha, superleuk, dank jewel.
Groetjes

Unknown zei

Is het groene vestje ook al weer af,wanneer heb je dat dan gedaan? Vannacht? Mooi hoor.

Trees Wiersema zei

Super dat ik ook gewonnen heb. Ben er erg blij mee.
Groetjes

Anoniem zei

Nou heel veel plezier dames met jullie gewonnen engeltje
Gr carolien