maandag 23 september 2013

oude wijven zomer

Nu het een paar dagen mooi weer word heten deze dagen de  oude wijvenzomer. Als je googelt vind je er veel over geschreven. In elk land kennen ze deze uitdrukking. Ik vind het maar een naar woord maar ik geniet wel van de zonnewarmte.
 Ook een oude ... gewoonte is babydingetjes breien voor je kleinkinderen. Nou mijn vestje is gebreid en straks na gedane arbeid mag ik het in elkaar gaan zetten.
Heerlijk, ik ga snel weer die geweldige Lana Grossa babywol halen ( tip van Carolien ) en begin er weer aan eentje.
Misschien nog een oude .... gewoonte is de appeltjes drogen voor de winterdagen.
We hebben er zoveel en een geweldig brandende houtkachel dus we kunnen een leuke voorraad aanleggen.
Moet het wel weer kouder worden want deze dagen de kachelbranden is niet nodig.
een prettige dag,
Bep
 


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi gebreid oma Bep
En de appeltjes zien er ook prima uit
Veel plezier met je volgende brei project
Groetjes carolien

Suuske zei

Hoi Bep,

Leuk je gisteren ontmoet te hebben!
Wat een lief vestje heb je gemaakt en dan die zakjes met appeltjes, bijna jammer om op te eten.

Groetjes, Suzanne

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ik hoorde het ook bij het nieuws vorige week: ouden wijven zomer. Nooit van gehoord maar wel heel grappig.
Leuk Bep om je weer gezien te hebben.
Gezellig om nu op "een andere manier" info van je te krijgen. Tenslotte ben jij een ouwe rot in het vak he:)?
groetjes
Wietske

Lida zei

Lief vestje en ik snap wel wat ze er mee bedoelen, het is nu voor oudere mensen heerlijk om buiten te zijn, niet zo heet als in de zomer! Mmm die appeltjes zien er smakelijk uit, moet eens kijken hoe je dat doet!
Groetjes
Lida

Anoniem zei

Ha Bep, ook ik laat even een reactie achter. Het was erg leuk gister en gezellig en vooral inspirerend!
Als je dan de volgende morgen weer een blogje leest met leuke ideetjes (vestje, nieuwe stofjes) raak je helemaal enthousiast. Ik ga vast vandaag even shoppen in je webwinkel. Heb je een patroontje van het vestje? Voor kleinkind nr6. Nu eerst even andere dingen te doen. Wordt vervolgd! Groetjes Annewike(zusje)

Conny's-blog zei

Wat een schattig vestje heb je gebreid oma Bep...........liefs.Conny