donderdag 1 november 2012

een vrije dag

Eindelijk na alle drukte een vrij dagje. Eerst met Pleuntje naar de weekmarkt in Zutphen geweest en de appeltaart in het Volkshuis smaakte weer ouderwets heerlijk. Ik nam Pleuntje mee om haar wat aan drukte en het autorijden te laten wennen.
En daarna thuis aan de tafel koppie thee en de sneeuwman doorrijgen, het doorquilten kan nu beginnen.
Ook wat oude en nieuwe vale lappies bij elkaar gesprokkeld
 en eigenlijk sta ik te springen om weer een hexagonnenquilt te starten en deze keer met de meest vale stofjes die ik kan vinden. En deze foto heb ik ooit ergens van af gehaald en de quilt zou ik ook wel willen maken. Maar net te kort hexsjes en veel te groot. Alleen maar  hexagonnen in het midden, maar wel grappig dat ze een ster vormen. Is een idee.
En hier dan tussen al dia vaaltjes ligt het patroontje van Jeanneke's Tillie.
Dit is het sterretje van 6,5 cm. Nu was ik al aardig bedreven in de 8,5 cm en het word een hele uitdaging om aan  de kleinere versie te beginnen.
Gelukkig ben ik niet van het type die overal werkjes heeft liggen die niet af zijn dus aan 2 werkjes tegelijk werken moet toch kunnen.
Zodra ik een paar sterretjes af heb  laat ik ze zien.
Wil je ook het patroontje van Tillie dan kun je contact opnemen met Jeanneke.
Hier
 is haar blog met haar mailadres.
Het was een heerlijk dagje voor mezelf. O ja nog iets opvallends vandaag: ik heb al die jaren bijna geen klanten uit mijn direkte omgeving, nu kwamen er zowaar 2 buurvrouwen die willen leren quilten, grappig toch ?


Pleun en Juultje op het land voor ons huis , foto gemaakt met de telefoon
 groetjes,
Bep

3 opmerkingen:

Gert zei

Lekker hoor, dat je zo'n relaxte vrije dag hebt gehad. En wat een mooie plannen heb je weer, veel plezier ermee. Je sneeuwman ziet er in ieder geval super uit.

Jolanda zei

Hallo Bep, Wat heerlijk zeg als je teckeltjes zo lekker de ruimte hebben voor je huis. De foto met beide erop is erg leuk.
Fijn weekend. Groetjes Jolanda

Balsemien zei

Leuk om met zo'n hondje op stap te zijn. Was ze nieuwsgierig en hoe reageerde ze op alle drukte? Mooie stitcherie en wat een grappige ster inderdaad.