donderdag 12 april 2012

brocante tour met Loeki

Het was vanmiddag weer gezellig met Loeki. Wat heerlijk toch dat ze  nu meer tijd heeft om leuke dingen te doen nu ze met pensioen is.  De tocht ging naar Hummelo waar net een nieuw schattig winkeltje is geopend. Allemaal Brocante,bloemen en nieuwe spulletjes. Het meest herken ik wel omdat ik ook bij de groothandels wel eens inkoop. Mijn aandacht ging naar het brocante en de eigenaresse vertelde mij dat er wekelijks in Frankrijk werd gezocht naar oude spulletjes.
Dus ik kan nog weleens gaan kijken of er weer verse voorraad is.
Ik heb verschillende  dingetjes gekocht en het leukste om te laten zien vind ik dit mini poottafeltje. Tenminste ik denk dat het dat is, ik kan er niets anders van maken.

Zo warm dat honingkleurige hout.
Hier vind je het winkeltje in Hummelo
Daarna bij Hotel De gouden Karper in de volksmond de Krent een twaalfuurtje gegeten.
Je kunt vanaf de Krent heerlijke fiets/wandeltochten maken.
De gouden Karper
Als je een beetje dwarreld door de Achterhoek dan vind je zoveel leuke plekjes.
Dan heb ik nu weer een paar spreukjes over het weer:

Laat het weer zijn zoals het wil
ontkleed u niet voor half april
en
Regen in April en wind in mei
maakt de boeren blij

voor morgen een prettige vrijdag,
Bep

7 opmerkingen:

Else zei

Dat was genieten zo te lezen, en uuhh wat ga je met dat tafeltje doen! (loL) Alvast een fijn weekend, knuffel Else

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijk zo'n dag met een gouden randje.
Zou het geen potafeltje kunnen zijn, dat hadden de mensen toch vroeger op hun slaapkamer staan. Wat het ook is, het is een leuk tafeltje om er bij te hebben.

Groetjes
Ines

quilting Jeannet zei

Nou, daar zou ik ook wel slagen Bep, en het leukste is toch echt oude brocante, er is al zoveel nep in de wereld!

bep zei

Hallo Ines ,hij is wel erg wankel,ik zou er niet op hebben kunnen zitten en hij ruikt er ook niet naar ,maar hij ziet er wel zo uit,ach hij staat zo leuk in mijn gangetje, Bep

Janny Schoneveld zei

Of een vroeg soort telefoontafeltje.
En nee Bep, je zette de pot op het plankje als je hem s'morgens schoon neerzette en als hij gevuld was zette je hem onder het bed.
Ha ha, hij ruikt er niet naar.
Dag Bep.
Groet Janny S.

Lida zei

Wat een leuk Po-tafeltje, dat stond dus vroeger naast het bed met de po erin en erop een kleine lampetkan om je handen te wassen. Ik ben gek op dat soort meubeltjes! Jullie hebben het wel gezellig gehad zo samen, ik wil daar ook best eens gaan neuzen! Fijn weekend,
Lida

Josephine zei

Ik heb nog een boerenwijsheid voor je: Als het regent in mei, is april voorbij!